Уміння розрізняти і називати кольори - важливийкрок у розвитку дитини. На сучасному етапі існує досить багато методик ознайомлення дітей з кольором. Перша авторська методика, яка буде розглянута нижче, це методика «Кожен
мисливець бажає знати, де сидить фазан», розроблена Н. А. Зайцевим. Головне посібник цієї методики - кубик-трансформер 80х80 мм, що міститься укартонний куб - упаковку розміром 120х120 мм., І додається до кубику ще і 71 картонна картка, а також методичне керівництво. Практично кожне заняття необхідно будувати зперегляду високохудожніх слайдів в музично-поетичному супроводі. Після перегляду слайдів знайомство з темою продовжується в ході бесіди, яка може включати демонстрацію наочних посібників і читання невеликих літературних творів. Завершальним етапом кожного заняття є практична робота, на якій проходить демонстрація художніх прийомів і технік. На багатьох заняттях широко практикується використання колірних квадратиків. Робота з ними багато в чому сприяє формуванню у дітей здатності сприймати тонкі градації кольору.
Робота по ознайомленню дітей з кольором проводитися в рамках теми. Теми розташовані в наступній послідовності:
1. Світ навколо нас (знайомство з натуральними фарбами в природі, шматочок
буряка, вуглинка)
2. Різнобарвна природа (знайомство з різнобарв'ям)
3. Гармонія в природі (гармонійні поєднання кольорів)
4. Пори року (кольорові гами)
5. Сім кольорів веселки
6. Червоний колір в природі
7. Помаранчевий колір в природі
8. Жовтий колір в природі
9. Зелений колір в природі
10. Блакитний колір в природі
11. Синій колір в природі
12. Фіолетовий колір в природі
13. Диво білого кольору та інші. Усього їх тридцять дві теми.
Таким чином, діти знайомляться з квітами, його проявами у природі, їх відтінками, а також навчаються використовувати колір в зображенні свого емоційного ставлення до об'єкта. Дана методика розрахована на дітей 5-16 років. Розглянемо ще одну авторську сучасну програму по ознайомленню з кольором дошкільнят віку 5-7 років - розробка Н.В. Дубровської «Ігри з кольором». Дубровська пропонує педагогам, організовуючи заняття по ознайомленню дітей 5-7 років з кольором, ставити навчальні завдання відповідно до віку дітей, рівнем їх образотворчих умінь і навичок. Діти можуть відставати від своїх однолітків чи випереджати їх у заняттях з образотворчого мистецтва, тому на думку Дубровської, педагогу доцільно провести кілька спеціальних діагностичних занять спільно з психологами. [11; 18] Потім розподілити дітей на підгрупи. Даная програма ставить наступні задачі для дітей 5-6 років: знайомство з колірними еталонами на прикладі колірного кола; знайомство з додатковими кольорами на
прикладі колірних вправ; розширення уявлень про колірних відтінках на прикладі роботи з папером; розвиток дрібної моторики і координації рухів; виховання естетичного , емоційно забарвленого сприйняття кольору; розвиток зорової уваги,
почуття ритму кольору; збагачення активного словника на прикладі опису і характеристики різних кольорів з використанням прикметників і дієслів Для дітей 7 років фундаментальні завдання: навчання широкого використання кольорів і відтінків при створенні зображень; розширення уявлень про колірні палітрах; збагачення словникового запасу назвами квітів і відтінків; розвиток асоціативно-образного мислення: вміння аналізувати порівнювати кольори, описувати явища природи. У книги представлені ігрові заняття. На попередніх заняттях необхідно педагогу усвідомити цю ігрову мотивацію, для того щоб діти виконували гри запропоновані автором. У ході аналізу авторських програм було встановлено, що ознайомлення дітей з
кольором необхідно проводити в процесі ознайомлення з навколишнім світом і на заняттях з образотворчої діяльності, для найбільш ефективного сприйняття кольору предметів і явищ.